Портфоліо
Москаленко Наталія Олександрівна
Вчитель Основ здоров’я
Вчитель вищої категорії
Освіта вища, Кіровоградський педагогічний
університет ім. В.Винниченка.
Кваліфікація: вчитель трудового навчання,
креслення, безпеки життєдіяльності, основ здоровя
економіки
Стаж роботи (за фахом):(18р),21рік 22роки
Остання курсова перепідготовка: 2010 рік
2012 рік
2017 рік
Час останньої атестації 2007 -2008 н.р.
2012-2013н.р.
Час заповнення порт фоліо: 01. 09. 2014р.
та постійно поновлюється
Розділ І «Статус вчителя»
Москаленко Наталія Олександрівна працює в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №9 з 1992 року.
За цей період показала себе наполегливим , дисциплінованим, трудолюбивим, вдумливим педагогом. На належному рівні володіє методикою свого предмета, дотримуючись відповідної структури, та надаючи перевагу активним методам і методичним прийомам.
На своїх уроках вміє зацікавити учнів, створює атмосферу довіри й взаєморозуміння. Доцільно обирає та урізноманітнює типи уроків, дотримується відповідної структури уроку, надає перевагу більш активним методам і методичним прийомам , вміє виділити головне в змісті матеріалу, що вивчається, зосередити на ньому увагу учнів, урізноманітнює види роботи залежно від вікових особливостей учнів.
Учні Наталії Олександрівни з цікавістю відвідують уроки, бо вчителька проводить їх не традиційно: уроки – лекції, уроки – тренінги, уроки – екскурсії, уроки – бесіди, уроки із розв’язанням проблемних ситуацій, виставки, ерудит лото, тематичні вистави.
Вміло використовує методи активного навчання. Знання свого предмета, усвідомлення того, що він має забезпечити розвиток творчого мислення учнів використовує проблемний метод навчання, тестовий контроль та різні форми і методи навчання.
Свою навчальну роботу Наталія Олександрівна тісно поєднує з позакласною і позашкільною діяльністю. З ініціативи вчительки створено шкільний загін «Школа порятунку», волонтерський клуб «Пізнай себе». Під керівництвом вчительки команда школи неодноразово приймала участь у міських фестивалях і конкурсах: «Юний рятівник»,»Юні інспектори руху», «Швидше швидкої допомоги»
Систематично проводяться тематичні лінійки.
Постійно приймає активну участь у предметних олімпіадах, та її учні займають призові місця, (в тому числі й обласні)
В 2010 році приймала участь у міському конкурсі «Вчитель року» в номінації «трудове навчання», та стала переможцем
Розділ ІІ «Особиста картка вчителя»
Москаленко Наталія Олександрівна.
Проживає за адресою: вул. Кіровоградська, буд. № 77
Працює в ЗШ № 9, вчитель основ здоров’я, трудового
навчання, образотворчого мистецтва,
основ економіки.
Директор школи:
Прістінська Олена Володимирівна
Заcтупник директора з навчально – виховної роботи:
Котляр Ірина Сергіївна
Заступник директора з виховної роботи:
Ситник Алла Георгіївна.
Адреса школи: вул. Робоча 2.
Розділ ІІІ «Професійна автобіографія»
«Посади і призначення»
1992 рік – призначена на посаду вчителя трудового навчання, основ
безпеки життєдіяльності;
2003 рік – курсова перепідготовка з основ здоров’я.
2007 рік – курсова перепідготовка з основ здоров’я.
2010 рік - курсова перепідготовка з основ здоров’я.
(копія трудова книжка)
2012 рік – курсова перепідготовка з основ здоров’я та трудового навчання
«Самоосвітня карта вчителя»
Джерела інформації, якими користуюся:
1.Журнал «Завуч»,
2.Підручники 5, 6, 7, 8, 9клас «Основи здоров’я»,
3.«Основи здоров’я» посібник для вчителя, Т.Воронцова – 5,6,7,8 клас,
4.Колотій Н.М. «основи здоров’я» у запитаннях та відповідях. 5-9кл – Х.: Країна мрій тм., 2008. – 80 с.
5. Колотій Н.М.«основи здоров’я у схемах і таблицях:5-9кл: навч. посіб. –Х: Країна мрій тм, 2006. – 80с.
6. Железнова Т.П. «основи здоров’я», методичні рекомендації щодо проведення уроків для учнів 5 кл. посібник для вчителів.
7. Зимівець Н.В., Сивогракова З.А. «твоє життя – твій вибір»: навч – метод. Посіб. – К.: навч. книга, 2002. 190с
8. Кримінальний кодекс України.
9. Конституція України.
10. Бей П.І. «основи здоров’я» у запит та відповідях. 1 – 4 кл.: посібник – довідник. Видан 2-ге, доповн і переробл. – Тернопіль: навч. книга – Богдан, 2005.-112 с.
11.Литовченко І.В. формування культури користування мобільним зв’язком. , метод. реком.- К.: 2007.-22с.
12.Гусарук Н.І. Смірнова О.В. «основи здоров’я»: тематичний та семестровий контроль знань. 5кл, 6кл,7кл,8кл,9кл. .- Х.: СПДФО Співак Т.К., 2007.- 48с.
13.Андріяш Н.: Інформація, погляди, світогляд: інформаційно – освітній журнал. К,:2007. – 22с.
14. журнал : «фізична культура і здоров’я»
«План самоосвіти на 5 років».
Тема самоосвіти: « Формування компетентностей для успіху та творчого потенціалу»
Мета і завдання професійного розвитку:
- Формувати учнів активну мотивацію щодо дбайливого ставлення до власного здоров’я; стійкі переконання щодо пріоритету здоров’я;
Виховувати прагнення берегти своє здоров’я, зважаючи на його цінність і значимість для людини; потреби самопізнання та всебічного самовдосконалення; акуратність, обережність, відповідальність, зосередженість, обачливість, поміркованість дій;
Розвивати увагу, спостережливість пам'ять, логічне мислення.
напрям |
2012/2013 Рік атестації |
2013/ 2014 |
2014/ 2015 |
2015/ 2016 |
2016/ 2017 |
2017/2018 Рік атестації |
Підвищен-ня фахової майстерності |
Семінар, майстер – клас досвідченого вчителя |
Відвідування шкільних, міських, обласних семінарів |
Виступ на засіданні МО з теми самоосвіти, міський семінар |
Відвідування уроків досві дчених вчителів |
Курсова перепідготовка |
Проведення семінару з теми самоо світи |
Робота з Літерату рою |
Вивчення теорії інноваційних технологій на уроках ОЗ |
Вивчення те орії з мето- дики викладання ОЗ |
Виступ на Засіданні МО з оглядом літератури |
Вивчення літератури з питання опису власного досвіду |
Проведення теоретичного семінару з теми: «використан ня тренінгу на уроках ОЗ» |
Вибір нової теми самоосвіти та літератури для роботи нею |
Узагальнен ня ППД |
Аналіз власних домагань за результатами атестації, визначення бажаного результату роботи |
Апробація на практиці досвіду роботи вчителів інших шкіл |
Застосування на практиці запозиченого досвіду та його аналіз |
Створення власного досвіду за аналогією та апробація його застосування |
Створення презентації за темою досвіду |
Презентація власного досвіду |
Модель випускника реалізація Концепції |
Вивчення теоретичного матеріалу з теми:»Фізична складова здоров’я» |
Побудова серії уроків з опрацюванням розвивальної мети уроків: Фізична складова здоров’я» на прикладі 5 класу |
Побудова серії уроків з опрацюванням розвивальної мети уроків: Фізична складова здоров’я» на прикладі 6 класу |
Побудова серії уроків з опрацюванням розвивальної мети уроків: Фізична складова здоров’я» на прикладі 7 класу |
Опис власного досвіду |
Презентація власного досвіду |
Відкриті уроки |
Відкриті уроки з ОЗ |
Урок з теми самоосвіти, для колег інших шкіл |
Урок із запропонуванням розв’язання про із блеми, запроше нням заступни ка директора з НВР |
Урок з теми самоосвіти для вчителів МО |
Урок з теми самоосвіти з урахуванням вирішення проблеми в рамках семінару |
Атестаційний урок з використанням доробків з проблеми, теми самоосвіти |
Програма«Захисти себе від ВІЛ» |
|
|
Ознайомлення з теорією питання методики викладання пограми: «Захисти себе від ВІЛ» |
Ознайомлення з теорією питання методики викладання пограми: «Захисти себе від ВІЛ» та проведення занять |
Проведення занять з даної тематики |
Атестаційне заняття за програмою «Захисти себе від ВІЛ» |
Удосконалення матеріальної бази кабінету |
Немає кабінету |
Придбання апаратури, накопичення аудіодисків |
Придбання та накопичення відеоматеріалів Створення тренінгового кабінету |
Систематизація відеоматеріалів |
Створення каталогу використання технічних можливостей кабінету для вчителів МО |
Косметичний ремонт кабінету |
Розділ ІV « Суспільна діяльність»
Є головою шкільного методичного об’єднання вчителів основ здоров’я, фізичної культури та мистецтва. Також керівник вчителів основ здоров я міста.
Виступаю з доповідями на педагогічних та методичних радах. Приймаю участь у проведенні семінарів, конференцій як міських, так і обласних.
В 2009 – 2010 н.р. брала участь у міському конкурсі «Вчитель року», в номінації трудове навчання, та стала його переможцем.
В 2011-2012 н.р. випустила методичну брошуру «Формування компетентностей на уроках основ здоров’я», та вийшла з друку стаття у державному методичному журналі «Основи здоров’я» під назвою «Формування компетентностей учнів»
В 2014-2015н.р. брала участь у міському конкурсі «Вчитель року», в номінації «Образотворче мистецтво» та стала його переможцем.
Постійно приймаю участь разом з учнями у фестивалі дружин юних рятувальників.
Приймаю активну участь у щорічній акції: «Увага! Діти на дорозі!»
Постійно проводжу тематичні лінійки з тематики:
1. «Безпека дорожнього руху»
2. «Знання дорожнього руху – запорука вашого здоров’я»
3. « Безпека на льоду»
4. « Здоров’я маємо не дбаємо, а погубивши - плачемо»
5. «Безпека на водоймищах»
6. «З вогнем погані жарти – жартувати з ним не варто»
7. «Цивільна оборона – добрі знання, швидка дія, право на здоров’я»
З 2014 року активно приймаю участь у волонтерській діяльності – допомога по збору речей та продуктів на АТО.
Розділ V «Навчальна та позакласна
діяльність»
Навчальна діяльність:
За результатами зрізів у 1семестрі 2010 – 2011 н.р. учні мають рівень:
5 кл. високий - 30% достатній - 30%
середній – 40% початковий – 0%
6 кл. високий - 54% достатній - 40%
середній – 7% початковий – 0%
7 кл. високий - 58% достатній - 32%
середній – 11% початковий – 0%
8 кл. високий - 10% достатній - 45%
середній – 45% початковий – 0%
9 кл. високий - 34% достатній - 34%
середній – 34% початковий – 0%
за результатами зрізів у 2 семестрі 2010 – 2011 н.р. учні мають рівень:
5 кл. високий - 33% достатній - 67%
середній – 0% початковий – 0%
6 кл. високий - 67% достатній - 27%
середній – 7% початковий – 0%
7 кл. високий - 40% достатній - 24%
середній – 24% початковий – 12%
8 кл. високий - 47,4% достатній - 15,7%
середній – 37% початковий – 0%
9 кл. високий - 36% достатній - 27%
середній – 27% початковий – 9%
Учбово – дослідницька робота - проекти:
В 2011-2012 н.р. випустила методичну брошуру «Формування компетентностей на уроках основ здоров’я», та вийшла з друку стаття у державному методичному журналі «Основи здоров’я» під назвою «Формування компетентностей учнів»
Теми робіт, підготовлених учнями:
1.« Способи розв’язання конфліктів»,
2. «Детективи з охорони довкілля»
3. « Дискримінація»
4. « Створення анти тютюнової, антиалкогольної, антинаркотичної реклами».
5. « Здоровий спосіб життя»
6. «Мій друг – велосипед»
7. «Детективи з охорони довкілля»
8.«Косметичний догляд за шкірою обличчя»
9. «Здоровому людству – безпечне довкілля»
10. «Загартування – важливий фактор зміцнення здоров’я»
11. «Як відмовитися від небезпечних пропозицій»
12. «Способи вирішення конфлікту»
13. «Вплив чинників ризику на репродуктивне здоров’я»
14. Відмова від небезпечних пропозицій в умовах тиску загрози і насилля»
15. «Рятівники»
Творчі роботи учнів у вигляді створення віршів, пісень, творів, конкурсних робіт, казок про здоров’я, казок про дорожній рух, малюнків, плакатів, кросвордів, агіток.
Творчі роботи учнів завжди виконуються якісно, згідно вимог, з виявленням мети, використанням малюнків, барвистих ілюстрацій, схем, таблиць, змістом, та використаною літературою.
Види діяльності, яким віддається перевага на уроці з елементами тренінгу:
- Гра;
- створення малюнків;
- мозковий штурм;
- використання проблемного методу навчання;
- робота зі схемами і таблицями;
- моделювання проблемних ситуацій, та їх вирішення
Результативність учбово – виховної роботи:
95% випускників 2010 – 2011 н.р. мають багатий портфель життєвих навичок: 60% з них в 9 –му кл. брали участь у проведенні предметного тижня; 30% - активно готували і проводили вистави; 70% - брали участь в різних конкурсах; 100% - у вікторинах; всі вони неодноразово виконували творчі роботи, розучували вірші, пісні, прислів’я, приказки.
2011-2012 н.р. теж був результативним: 95% учнів теж мають багатий портфель життєвих навичок, 50% з них брали участь у проведенні методичного тижня з основ здоров’я, 80% учнів брали участь у всіх тематичних тижнях, які проводилися у школі.
2012-2013 н.р. мало відрізнявся від попереднього: теж проводилися заходи щодо збереження життя і здоров’я учнів, розвитку їх компетентності з предметів основ здоров’я, образотворчого мистецтва, трудового навчання.
Всі учні школи приймали участь у різних заходах ( створення плакатів, малюнків, участь у тематичних лінійках, практичних заняттях)
2013-2014 н.р. запам’ятався проведенням заходів з розвитку компетентності з предметів основ здоров’я, образотворчого мистецтва, трудового навчання.
90% учнів школи приймали участь у різних заходах ( створення плакатів, малюнків, участь у тематичних лінійках, практичних заняттях, зустрічах із пожежниками, медиками, юристами)
2014-2015 н.р. був змістовним: проводилися заходи з розвитку компетентності з предметів основ здоров’я, образотворчого мистецтва, трудового навчання. 85% учнів школи приймали участь у різних заходах ( створення плакатів, малюнків, участь у тематичних лінійках, практичних заняттях, зустрічах із пожежниками, медиками, юристами)
Позакласна діяльність вчителя:
Протягом навчального року проводяться тематичні вистави, наприклад «Пішохід – це звучить гордо!», «Подорож у країну здоров’я»;
Також протягом навчального року проводиться робота з пропаганди шанобливого ставлення до природи, створено шкільне лісництво «Лісовичок» – співробітництво з лісовим господарством.
Участь у обласних семінарах з основ здоров’я, екскурсії до пожежної частини, медичних закладів.
Розділ VІ « Сучасні освітні технології»
Ефективні прийоми і форми організації діяльності учнів на уроці:
- тренінги;
- ігри;
- робота за уявою;
- створення малюнків за уявою;
- використання проблемного методу навчання;
- мозковий штурм;
- робота в парах;
- робота в групах;
Ефективні учбові засоби для організації діяльності, що вчаться на уроці:
- схеми;
- картки;
- таблиці;
- роздатковий матеріал;
- магнітофон;
- телевізор;
- комп’ютер;
- плакати;
- пам’ятки;
Картотека дидактичних матеріалів:
- схема «Методи очищення води»
- схема «Стадії розвитку наркоманії»
- схема «Відгадай прислів’я»
- матеріали для тесту (для теми « Я – велосипедист»)
- таблички»зберігати», «розвивати», «відновлювати»
- плакат «квітка здоров’я»
- плакат до теми «права людини»
- плакат «якості, що набуваються завдяки фізичним навантаженням»
- правила самоконтролю під час сидіння, стояння, ходіння.
- Плакат «Звички – корисні та шкідливі»
Розділ VІІ «Інноваційна діяльність»
Після проходження останніх курсів перепідготовки, я почала використовувати тренінги на уроках основ здоров’я, які дозволили оптимізувати навчально – виховний процес і досягти кращого результату в роботі.
Використання відео та аудіо апаратури дає змогу в більш доступній формі надати дітям інформацію на важливу тему, та тему, яка вивчається.
Робота над малюнками за уявою та плакатами сприяє в учнів розвитку уяви, логічного мислення, пам’яті, вміння використовувати кольорову палітру.
Складання тематичних казок дає можливість дитині не тільки логічно та творчо мислити, а й закріпити знання з правил дорожнього руху та техніки безпеки.
Вміння складати проекти допомагає учням заглиблюватися у тему, яка вивчається, вони вчаться виділяти головне із загальної кількості інформації;
Виявляючи мету проекту діти вчаться досліджувати, пізнавати, виявляти, доводити, логічно мислити, інтелектуально розвиватися, бути комунікативними та компетентними.
Екскурсії до служб: рятувальників, міліції, соціального захисту і т.д. дають змогу дітям розвиватися інтелектуально.
Співпраця з лісовим господарством не тільки вдосконалює знання про роботу лісника та розвиток рослин. Діти переймаються проблемами екології. В своїх проектах висвітлюють такі питання і способи вирішення. В закладі створено гурток юних лісників «Лісовичок».
Розділ VІІІ «Узагальнення розповсюдження власного досвіду»
Відкриті уроки:
1. «Поняття про ІПСШ», 8 клас
2. «Мій друг – велосипед», 6 клас
3. «Моя професія майбутня, моє прекрасне майбуття», 11 клас
4. «Звички і здоров’я», 6 кл
5. «Людина – найвища цінність», 8 кл
6. «Надзвичайні ситуації техногенного походження», 7 клас
Відкриті засідання:
1. волонтерський клуб «Пізнай себе» з теми « Шкідливі звички»
2. волонтерський клуб «Пізнай себе» з теми « ВІЛ/СНІД»
3. волонтерський клуб «Пізнай себе» з теми «Гендерні стосунки»
Виступи на педрадах, семінарах, конференціях:
1.Формування елементарних професійних умінь і навичок на традиціях народу.
2.Шляхи вдосконалення уроку ОБЖ, а також система оцінювання знань учнів з ОБЖ.
3.З досвіду роботи навчання учнів на уроках основ здоров’я.
4.Раціональна організація часу на уроці.
5.З досвіду впровадження проектної методики навчання.
6.Реалізація ідей В.Сухомлинського про збереження та зміцнення здоров’я
7.Відкрите засідання динам. групи «Стає майстром педагогічної праці той, хто відчуває себе дослідником», присвячене В. Сухомлинському
8.Самоосвіта – один із шляхів підвищення профільної майстерності педагога.
9.Рекомендації вчителеві щодо організації системи заохочень учнів на уроках. Вимоги до системи заохочень. Види заохочень.
Теми курсової підготовки:
«Вплив тютюну на організм людини», «Сприяння здорового с-бу життя»
Методичні бюлетені: «Обираючи здоров’я»,«Ні! Наркотикам»,«Молодь обирає здоров’я»,«Народна мудрість про здоров’я» ,«Молодь проти тютюнопаління. Бо ми обираємо здоров’я»,« Що ми знаємо про конституційні права?»
Розділ ІХ «Факти, гідні згадки»
Перелік матеріалів цього розділу:
1. Доповідь про досвід роботи;
2. матеріали виступів на педрадах, семінарах, конференціях;
3. розробки уроків, позакласних заходів;
4. план наочних тижнів і декад з предмету;
5. план засідання волонтерського клубу: «Пізнай себе»;
6. картотека дидактичних матеріалів (наочних, роздаткових)
7. відкритий урок «Родинні цінності», 7 клас
План засідання волонтерського клубу.
І засідання.
Здоровий спосіб життя як запорука щасливого майбутнього.
1. Обговорення проблеми вживання шкідливих речовин:
- паління
- алкоголю
- наркотиків
2. Проведення вікторини: «Правильно – неправильно»
3. Висновок.
ІІ засідання.
ВІЛ/СНІД наше майбутнє.
1. Обговорення відмінності між поняттями ВІЛ і СНІД.
2. Шляхи передачі інфекції.
3. Методи запобігання захворювання.
4. Статистичні дані про СНІД.
5. Висновок.
ІІІ засідання.
Вплив телебачення, реклами та комп’ютерних ігор на сучасну молодь.
1.Вплив телебачення на людину.
2.Вплив реклами на підлітка.
3.Вплив комп’ютерних ігор на сучасну молодь.
4.Висновок.
ІV засідання.
Не піддавайся спокусам.
1. Прагнення до майбутнього.
2. «Яким я хочу бути в очах майбутнього чоловіка (дружини)?»
3. Шляхи самовдосконалення.
4. Принципи відповідальної поведінки. Вплив ЗМІ.
5. Висновок.